Cristiano Ronaldo har gjort at Juventus er blitt en stor hit på sosiale medier. Portugiseren drar til seg millioner av fans til klubbens plattformer.
Han ble kjøpt fra Real Madrid for snaut 900 millioner kroner, og allerede nå er det meste av det beløpet tjent inn på salg av trøyer og andre fan-produkter.
Det tyske selskapet Result Sports har ifølge avisen EkstraBladet analysert andre sider av klubben. På sosiale medier gikk «Juve» gått fra å være en miniputt til svært populær. Instagram-følgerne har gått fra 400.000 til 3,5 millioner.
Facebook-profilen har vokst med 1,7 millioner følgere. Juventus’ YouTube-kanal har opplevd en vekst på 71 prosent siden Ronaldo skrev under.
Totalt har klubben gått fra et snitt på 529.000 følgere på sosiale medier i juni til 6,2 millioner halvannen uke inn i august.
LES OGSÅ: Bli med på Norges feteste Fantasy-liga. 250 000 kroner i potten!
Redaksjonen