Viaplay fortsetter den solide satsingen på sport.
På strømmetjenestens sendeflater blir det Formel 1-show i mange år fremover.
LES OGSÅ: Johansson med klar beskjed om fremtiden til RBK-stjernen
Viaplay har sikret seg Formel 1 for de kommende fem årene, altså ut 2029-sesongen.
Det ble klart tirsdag.
Avtalen beskrives som historisk fordi det er den lengste avtalen noensinne mellom Viaplay Group og Formel 1.
– Formel 1 har blitt en av verdens mest populære sportsrettigheter fordi det løfter individuelle prestasjoner, lagsamarbeid og teknologi til det ytterste av hva som er mulig og kulminerer i et fantastisk drama på et menneskelig og sportslig plan, sier norgessjef Kenneth Andresen i Viaplay Group.
LES OGSÅ: Dette sier Mathisen om Bakkes fremtid i Vålerenga
Populært
Rundt 70 millioner seere verden over ser hver VM-runde.
Forrige sesong ble angivelig sett av totalt 1,5 milliarder mennesker.
40 prosent av seerne er kvinner, mens én av tre TV-seere er under 35 år, og én av tre tilhengere har begynt å følge sporten de siste fire årene. I 2023 var Formel 1 verdens raskest voksende store sportsliga i sosiale medier, for fjerde år på rad.
– Vi har vært hjemmet til Formel 1 i mange år, og akkurat som sportens utrolige lag leter vi alltid etter den ekstra fordelen for å holde oss foran konkurrentene. Våre innovative sendinger vil fortsette å sette nye standarder, sier sportsdirektør Peter Nørrelund.
Formel 1 har sikret Viaplay gode seertall i Norden og Nederland, blant annet som følge av navn som Max Verstappen, finske Valtteri Bottas og danske Kevin Magnussen.
Ifølge Viaplay har Fomel 1 rundt fire millioner fans i Norden og hadde totalt fem og en halv millioner nordiske seere i 2023.
LES OGSÅ: Mener Manchester United må ansette stjernemanager: – Akkurat det de trenger nå
Redaksjonen