Nyhetsvarsel | Sportsbibelen

Cristiano Ronaldo har over 350 millioner følgere i sosiale medier. Bare på Instagram har han over 220 mill.  

Tallene gjør ham naturligvis til det ideelle sponsorobjektet.

Ifølge en oversikt på Buzz Bingo, håver Juventus-stjernen inn nesten et tosifret antall millioner kroner for hver enkelt Instagram-post, som igjen gjør at det kan dryppe desto mer på merkevaren det reklameres for.

I 2019 tjente han ifølge Forbes elleville 466 millioner norske kroner på bildetjenesten. Det vil si i underkant av 10 mill. per post.

Så dersom fotballkarrièren til Cristiano Ronaldo brått skulle stagnere, som den enn så lenge ikke ser ut til å gjøre, kan han altså gjøre mye penger i sosiale medier.  

På andre- og tredjeplass i fotballverdenen ligger Lionel Messi og David Beckham. De tjente henholdsvis 227 og 104 millioner kroner på Instagram i 2019.

Visste du at man kan streame flere av Europas største ligaer helt gratis? Slik gjør du det

https://www.instagram.com/p/CB_YqoJAVo0/?utm_source=ig_web_copy_link

– Unik

I USA beskrives Ronaldo som en personlighet så å si ingen amerikanske idrettsutøvere kan måle seg med.

– Mens fotball (soccer) ikke har den høyeste statusen i USA, er idretten nærmest en religiøs aktivitet for alle andre. Nå som Ronaldo nærmer seg tampen på karrieren, er han på et nivå de færreste superstjernene i NBA og NFL kan oppnå, skriver nettstedet sportscasting.com – og fortsetter:

– På toppen av dette, kan han bruke statusen til å fylle lommene på et vis selv ikke de rikeste amerikanerne er i stand til å gjøre.  

LES OGSÅ: Eliteserie-klubbens nysignering har nesten 100 000 følgere på Instagram 

I SENTRUM: Cristiano Ronaldo for Juventus.

Pål Magnus Tømmervold