Mathias Fjørtoft Løvik (22) kan være på vei tilbake til Molde, halvannet år etter at han forlot klubben.
Det skriver Romsdals Budstikke.
LES OGSÅ: Alfred Johansson har landet ny jobb
Vingbacken byttet ut Molde med italienske Parma etter 2024-sesongen, før turen gikk videre til tyrkiske Trabzonspor i vinter.
Nå kan han være på vei tilbake til MFK.
Ifølge lokalavisen skal 22-åringen selv være åpen for en overgang til Molde, og partene undersøker muligheten for å få det til i sommerens overgangsvindu.
Vinduet åpner 14. juli. Etter ferdigspilt serie i Tyrkia har han vært med på noen Molde-treninger.
Fjørtoft Løvik gikk gradene i Molde-systemet og debuterte for A-laget i 2021.
– Mathias er alltid velkommen i Molde. Så spørs det om man finner timingen for det. Jeg tror Mathias syns at vi har noe spennende på gang nå. Når det eventuelt vil skje, og om det er mulig å få til, er jeg usikker på, sier Molde-sportssjef Ole Jakob Strandhagen til Romsdals Budstikke.
For Trabzonspor har backen 17 kamper i serie og cup. Han har kontrakt med tyrkerne frem til sommeren 2030.
LES OGSÅ: Tidligere Bodø/Glimt-profil returnerer til Sverige
Ole-Jørgen Wiig


