Eirik Bakke var tilbake som midlertidig Sogndal-trener med et smell lørdag.
Hjemmekampen mot Egersund endte med 4-2-seier etter trenerstøy og bekymringsmeldinger.
LES OGSÅ: Østigård avslører hva sønnen skal hete: – Et fint navn
Bakke ble hentet inn på Fosshaugane da Sogndal-ledelsen tidligere denne uken opplyste at trener Luis Pimenta trer til side i en periode for å skape nødvendig ro.
Det var i forkant kjent at flere spillere hadde levert bekymringsmeldinger knyttet til Pimentas lederstil.
Bakke skal etter planen lede laget mot Egersund og i bortekampen mot Kongsvinger i neste uke. Etter planen skal Pimenta så være tilbake som hovedtrener etter 3. juli.
Skal undersøke
Lørdag fikk Bakke en pangstart på den midlertidige ansettelsen. Sebastian Pedersen scoret to ganger i det som ble en solid 4-2-seier mot Egersund. Finnene Tuomas Pippola og Onni Helén sto bak Sogndals tredje og fjerde fulltreffer.
Klubben fra saftbygda ligger nå på 12.-plass på tabellen. Avstanden ned til tabelljumbo Lyn er på fem poeng.
I kjølvannet av bekymringsmeldingene rundt Pimenta har klubbledelsen satt i gang en prosess for å undersøke forholdene og se på hvordan kommunikasjonen og miljøet rundt A-laget kan forbedres.
– Pimenta trer til side for å bidra til å skape ro rundt undersøkelsene klubben gjør i forbindelse med de mottatte bekymringsmeldingene, skrev klubben fredag.
Portugiseren tok over som hovedtrener i Sogndal foran 2024-sesongen. I desember i fjor forlenget han kontrakten sin.
Redaksjonen
