I STUDIO: TV 2-ekspert Jesper Mathisen avbildet under sending.

Mathisen reagerer på uttalelser: – Jeg fatter ikke hvorfor han sier det

Jakob K. Gregersen

17. desember 2021

EliteserienFotballOBOS-ligaen

Nyhetsvarsel | Sportsbibelen

Artikkelen fortsetter under annonsen

Nyhetsvarsel | Sportsbibelen

Fotball-Norge er fortsatt i sjokk etter den spinnville kvalifiseringskampen mellom Brann og Jerv.

Det hele endte med at bergenserne rykket ned og at sørlendingene fra Grimstad skal spille i Eliteserien for første gang i historien.

Brann-ledelsen har vært under et stort press over lang tid og etter kampen meldte styreleder Birger Grevstad følgende:

– Hvis dette er nivået i Obosligaen, så vinner vi Obosligaen lett.

Dagen etter nedrykket og dagen etter at ordene falt kom det frem Grevstad ikke lenger er styreleder i klubben.

Uttalsene fikk flere til å reagere – blant andre TV 2-ekspert Jesper Mathisen.

– Slike idiotiske uttalelser kommer til å bli brukt som motivasjon for samtlige av deres divisjonsmotstandere. Da har du rett og slett ikke forstått hva det handler om. Jeg fatter ikke hvorfor han sier det. Det fremstår veldig amatørmessig, sa han til egen kanals nettside, riktignok før det ble kjent at Grevstad gir seg i klubben.

– Brann kan absolutt ikke spasere seg til et opprykk. Det blir 16. mai for motstanderne når Brann kommer på besøk. De er laget alle vil slå, og det kommer til å bli en helt annen verden for dem å spille i Obos-ligaen.

Grevstad har forklart at utsagnet hans var ironisk. Samtidig påpekte han at Brann hadde rundspilt Jerv.

– Det er et problem i flere norske fotballklubber at de som sitter i styre og stell mangler erfaring eller kunnskap. Jeg vil tro at Eirik Horneland stanger i veggen når han ser den uttalelsen. Han vet hva det vil si å skulle kjempe om å rykke opp igjen til eliteserien, avsluttet Mathisen.

LES OGSÅ: Thorstvedt avslører: Denne storklubben var interessert i meg

FØR AVSPARK: Brann-spillerne går ut på Brann Stadion.

[advertisement container-size=»580×400″ adunit=»sportsbibelen/netboard» dimensions=»580×400,580×500″][/advertisement]