Hoppjukset har fått sponsoren Toyota til å fjerne logoen sin.

Det bekrefter informasjonssjef i Toyota Norge, Espen Olsen, til NRK.

LES OGSÅ: Freser etter Eliteserie-overgang: – Jeg spyr av det

Det gjør de i påvente av Fis (Det Internasjonale Skiforbundet) sin granskning av de norske hopperne Marius Lindvik og Johann André Forfang.

Toyota tok avgjørelsen etter at Lindvik og Forfang ble utestengt av Fis fra Raw Air-konkurransene denne uken.

Også Nammo har tidligere bedt hopplandslaget om å fjerne logoen sin fra hopperenes bekledning.

Advokatfirmaet Help, mangeårig samarbeidspartner med norsk hopp, trakk seg mandag morgen fra avtalen med umiddelbar virkning.

Hopptrener Magnus Brevig, servicemedarbeider Adrian Livelten og assistenttrener Thomas Lobben er også utestengt av FIS.

Torsdag trakk Stine Korsen seg fra vervet som leder i hoppkomiteen.

Adidas er med

Utstyrsgiganten Adidas kommer til å stå ved sine forpliktelser som sponsor for hopplandslaget fra 1. mai, sier hoppsjef Jan-Erik Aalbu.

– Jeg har hatt en fin dialog med Bjørn Gulden (Adidas-sjefen), og han har sagt at så lenge det ikke dukker opp mer grums, så ønsker Adidas å stå ved avtalen, sa Aalbu på pressekonferansen onsdag.

Avtalen med utstyrsgiganten Adidas ble presentert på en pressekonferanse i VM-anlegget i Granåsen for en uke siden. Der snakket hoppsjef Jan-Erik Aalbu varmt om viktigheten av pengene som nå kommer inn.

Partene ville da ikke røpe hvor lang avtalen er, eller hvor stor den er. Adidas har ikke for vane å gå ut med den slags informasjon.

LES OGSÅ: Klar oppsving i Kollen-salget tross hoppjukset

Redaksjonen

Les også