Den svenske backen Adam Andersson forlot Lerkendal etter 2024-sesongen.
Nå er han tilbake i Sverige og Örgryte.
LES OGSÅ: Tidligere Bodø/Glimt-profil returnerer til Sverige
I slutten av mai kunngjorde danske Aalborg at 29-åringen kom til å forlate klubben. Dermed sto han fritt til å signere for en ny klubb som bosman-spiller.
Nå er overgangen bekreftet.
Den svenske Allsvenskan-klubben Örgryte opplyser at partene har blitt enige om en kontrakt som strekker seg ut 2028-sesongen.
Venstrebacken er tydelig på at overgangen føles riktig.
– Jeg har visst en god stund at det har vært interesse, og den har vært gjensidig. Jeg har alltid hatt et positivt inntrykk av Örgryte som klubb, og føler at dette er det helt riktige steget for meg i karrieren, sier han.
Også klubbens sportssjef, Pontus Farnerud, er svært fornøyd med å ha sikret seg signaturen til Adam Andersson.
– Vi har vært i kontakt med Adam over lengre tid, og det føles veldig bra at vi nå har kommet til enighet om en avtale. Egenskapene hans passer svært godt til måten vi ønsker å spille på, og med sitt driv, sin personlighet og sin mentalitet passer han veldig godt inn i ÖIS, sier Farnerud til klubbens hjemmeside.
LES OGSÅ: Østigård avslører hva sønnen skal hete: – Et fint navn
Redaksjonen
